حکایت یک بام و دو هوای خدمات دولتی در بشاگرد


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 1 مرداد 1394
بازدید : 405
نویسنده : فــردیـن احـمدی

حکایت یک بام و دو هوای خدمات دولتی در بشاگرد

پس از گذشت هفت سال از شهرستان شدن بشاگرد، ارائه خدمات دولتی در مرکز این شهرستان وضعیت منحصربه‌فردی را رقم زده که اصلاح آن نیازمند توجه بیشتر مسئولان است.

 

 

به گزارش عصر بشاگرد، به طور حتم اگر در یک جامعه سازمان‌ها (منظور ارگان‌های دولتی) بتوانند به خوبی ایفای نقش کنند، بسیاری از مشکلات موجود و زیرساختی از بین خواهد رفت چرا که سازمان‌ها برای گردش و چرخش تمام نیازهای موجود یک جامعه طراحی شده‌اند.

بشاگرد در دهه‌های اخیر به واسطه رسانه‌ها مطرح‌ترین و شناخته‌ترین نقطه کشور در بحث محرومیت و محرومیت‌زدایی نام گرفته که به اذعان مسئولان استانی و کشوری در این سال‌ها توجه ویژه‌ای معطوف رسیدگی به این منطقه از کشور شده است که به‌رغم عنایات مسئولان، هنوز بشاگرد در برخورداری از امکانات اولیه مانند راه، آب و برق دارای مشکلاتی جدی است.

در سال‌های اخیر از طرف هیئت دولت، بشاگرد از بخش به شهرستان ارتقا یافت که این ارتقا با توجه به وسعت و پراکندگی این منطقه کاملا توجیه‌پذیر و منطقی بوده و هست.

با ارتقای بشاگرد، موجبات خوشحالی اهالی شهرستان رقم خورد چرا که این منطقه اعتبارات شهرستانی خاص خود را داشت و به طور مستقیم مدیریت عمرانی به مرکز شهرستان منتقل می‌شد.

از طرف دیگر مردم این شهرستان برای رفع امور اداری خود دیگر نیازی به سفر به شهرستان‌های میناب، جاسک و حتی بندرعباس را نداشتند، چرا که تا قبل از این حتی برخی از ادارات در مرکز بخش بشاگرد نیز از نمایندگی و شعبه برخوردار نبودند.

اما اکنون پس از گذشت پنج سال از شهرستان شدن این بخش، بشاگرد هنوز به معنای واقعی شهرستان شدن نرسیده و بخش زیادی از مراجعات مردم به شهرستان‌های مذکور برای انجام امور اداری به قوت خود باقی مانده است.

از طرفی در سالیان گذشته اغلب پروژه‌های عمرانی شهرستان روندی لاک پشتی و ایستا را تجربه کرده است که این امر بیشتر از اینکه ریشه در وضعیت عمومی دولت در دروی جدید که ریشه در کمبود اعتبارات دارد، در کم‌توجهی و عدم مدیریت لازم در شهرستان داشته است.

از طرفی از همان ابتدا توقع بر این بود که پس از ارتقای بشاگرد، ادارات و سازمان‌های دولتی در مرکز شهرستان به طور تمام و کمال مستقر شود تا مردم در سراسر شهرستان بتوانند دسترسی آسانی به محل‌های مورد نظر برای دریافت خدمات دولتی در شهرستان خود داشته باشند.

این در حالی است که برخی از ادارات بشاگرد هنوز در مرکز شهرستان استقرار پیدا نکرده و یا در برشی دیگر کماکان برخی از ادارات مربوط به شهرستان به صورت نمایندگی و یا شعبه در شهرستان‌های مجاور قرار دارد که تاکنون برای انتقال آنها به مرکز شهرستان بشاگرد تلاشی نشده و یا اگر شده، نتیجه‌ای نداشته است.

برخی از این ادارت به دست کدخداهایی سپرده  شده اند که در شهرستانی دیگر مستقرند .

از این دست ادارات می‌توان به اداره دادگستری بشاگرد واقع در مرکز شهرستان جاسک در شرق بشاگرد اشاره کرد.

در این بین اداراتی هستند که در مرکز شهرستان بشاگرد استقرار یافته‌اند، اما از اختیارات کامل و مستقل برخوردار نیستند که می‌توان به اداره برق شهرستان بشاگرد کرد که تحت‌نظر اداره برق شهرستان میناب مدیریت و اداره می‌شود.

از سویی دیگر نیز اغلب مشاهده می‌شود که بسیاری از ادارات طی ماه‌های متمادی به شیوه سرپرستی و بدون مدیر اداره اداره می‌شود که در حال حاضر اداراتی همانند فرهنگ و ارشاد، برق، اوقاف و امور خیریه، مخابرات و بخشداری گوهران بدون مدیر و یا رئیس بوده و سرپرست مربوطه که مطمئنا اختیاراتش به اندازه مدیر نیست، امور این گونه اداره‌ها را به دست دارد.

مواردی هم در شهرستان بشاگرد وجود دارد که بعضا باعث تعجب می‌شود و این احساس را به شهروندان القا می‌کند که گویا وضعیت موجود طوری است که اراده لازم برای توجه عملی به شهرستان وجود ندارد.

به عنوان نمونه بخشدار مرکزی شهرستان بشاگرد که طی ماه گذشته عزل شده تاکنون برای آن این بخشداری هیچ سرپرستی و جانشینی تعیین نشده که این امر نارضایتی مردم این بخش را در پی داشته است.

همچنین هم اکنون رئیس اوقاف و امور خیریه جاسک، سرپرست اوقاف شهرستان بشاگرد است که مرکز شهرستان جاسک فاصله‌ای حدود 150 کیلومتر با مرکز بشاگرد دارد.

در این وضعیت انتظار می‌رود، مسئولان مربوطه توجهی ویژه‌تری نسبت به نوع و نحوه ارائه خدمات در این شهرستان داشته باشند، تا دست کم طعم شهرستان شدن این منطقه بعد از پنج سال، در این بعد به کام مردم بشاگرد شیرین آید.





:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: حکایت یک بام و دو هوای خدمات دولتی در بشاگرد،شهرستان بشاگرد، اخبار ورويدادهاي بشاگرد، ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








**به وب سايت خبری عـصـربشـاگـرد خوش آمدید** هدف از تشکیل این وب سايت بحث وبررسی نسبت به مسائل فرهنگی واجتماعی،اقتصادی،سیاسی (چالش ها و فرصت ها) استان هرمزگان بخصوص گزارشات خبری ،تحلیلی انتقادی و پیشنهادی وارائه راهکار مناسب جهت حل مشکلات شهرستان بشاگرد می باشد. ***********************************

 

تبادل لینک هوشمند


برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عصر بشاگرد به آدرسasrbashagard93.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 106
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 215
بازدید ماه : 1704
بازدید کل : 125150
تعداد مطالب : 790
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com